Sport i rekreacija

Sportsko penjanje na veštačkoj steni

 

Sportsko penjanje spada u takozvane bazične sportove, kao što su skakanje i trčanje jer sa ovom aktivnošću smo se rodili, a sve ostale veštine smo naučili. Sportsko penjanje na veštačkoj steni je potpuno bezbedan sport ukoliko se poštuju pravila o korišćenju opreme. Povrede su izuzetno retke i rezultat su nepažnje i nediscipline. Ovim sportom mogu da se bave skoro sve starosne kategorije. Izuzetno je dobar za decu u razvoju, pogotovo za decu koja imaju stečene deformitete. Na Zapadu se preporučuje kao fizikalna terapija za deformitete kičme i stopala. Sportsko penjanje je sport sa izuzetno visokim utroškom energije u jedinici vremena, pa tako jedan sat vežbanja na steni zamenjuje 4 sata vežbanja u teretani.

Sportsko penjanje je aktivnost gde sportista ili rekreativac snagom tela i sposobnošću uma savlađuje određeni prostorni trodimenzijalni problem na steni.

Planinski biciklizam

 

Vožnja bicikla bazira se na vožnji po planinskim, off-road terenima. Bicikli su prilagođeni uslovima terena, pa se koriste široke gume sa kramponima, menjač sa velikim opsegom prenosa, posebne kočnice i amortizeri na oba točka. Planinski biciklizam je jedna od sportskih i rekreativnih grana koje pozitivno utiču na zdravlje i razvoj organizma. Vožnjom bicikla aktiviramo kardiovaskularni sistem, ali i veliku grupu mišića što doprinosi zdravlju i psihofizičkom razvoju osobe koja vozi bicikl.

Planinski biciklizam je sport gotovo identičan klasičnom biciklizmu sa razlikom u terenu za vožnju.

Planinarstvo

 

Bavljenje planinarenjem razvija mnoge pozitivne osobine: snalažljivost, hrabrost, požrtvovanost, prilagodljivost, fizičku izdržljivost, društvenost, smisao za razumevanje ljudi i prirode. Planinarenje se bazira na zajedništvu, na uzajamnom delovanju sa ciljem savladavanja prirodnih, ali ujedno i vlastitih psihofizičkih ograničenja.

Pojam planinarenja obuhvata gotovo sve čovekove aktivnosti vezane za kretanje i boravak u planinama.

Sportsko penjanje po drveću

 

Penjanje po drveću doprinosi jačanju mišića I razvijanju grube I fine motorike. Penjanjem se gradi samopouzdanje kod dece, razvija fleksibilnost, ravnoteža, fizička izdržljivost i koordinacija. Prilikom penjanja po drveću koristi se alpinistička oprema kao osiguravajuće sredstvo, te su deca sve vreme u potpunosti bezbedna.

Ako zastanemo i osmotrimo decu u igri na otvorenom, primetićemo da je penjanje po drveću instinktivna potreba za decu, a dobrobiti te aktivnosti su mnogostruke.

Orijentiring

 

Kontrolna tačka je obeležena tačka na karti i terenu koju takmičar treba da pronađe za što kraće vreme. Redosled kontrola je unapred ucrtan i takmičar sam procenjuje koji je najkraći put do svake od njih. Upravo zbog ovoga je orijentiring svrstan posle šaha u kategoriju sportova koji zahtevaju najveće intelektualne sposobnosti. Za orijentiring se kaže da je sport od 7 do 77 godina starosti. Potrebna je samo dobra volja, ljubav prema prirodi i želja za takmičenjem.

Orijentiring je sport u kome takmičar samostalno uz pomoć karte i kompasa treba da pronađe određeni broj kontrolnih tačaka.

Osnove kampovanja

 

Tokom ove aktivnosti deca se upoznaju sa neophodnom opremom za kampovanje i njihovom upotrebom. Upoznaju prednosti boravka u prirodi, daleko od interneta i malih ekrana. Podeljeni u male grupe i kroz timski rad i saradnju, deca podižu šatore i imaju priliku da izbliza vide kako izgleda kampovanje u prirodi I kako se zaštititi od divljih životinja na koje se može naići u našem okruženju.

Kampovanje je rekreativna aktivnost u kom učesnici provode neko vreme u prirodi, obično koristeći šatore I opremu za kampovanje.

Mali fudbal

 

Organizovani sport i fizička rekreacija deci pružaju mogućnosti da se izražavaju, razvijaju veštine komunikacije, pregovaranja i liderstva, kao i da ispituju i unapređuju svoje sposobnosti, čime povećavaju samopouzdanje.

Sport I rekreacija uče nas važnim lekcijama iz života o poštovanju, liderstvu I saradnji.

Odbojka

 

On unapređuje duh prijateljstva, solidarnosti i fer igre I uči nas timskom radu, samodisciplini, poverenju I poštovanju drugih.

Sport promoviše jednakost za sve I premošćava razlike među ljudima.

Badminton

 

Jedno od novijih istraživanja na dečacima i devojčicama uzrasta 8 do 12 godina u tri škole u Sjedinjenim Američkim Državama otkrilo je da su neaktivna deca češće depresivna od aktivne dece.

Fizička aktivnost blagotvorno utiče na zdravlje kostiju, mišića i zglobova I pomaže u kontroli telesne težine I smanjenju masti.

Stoni tenis

 

Redovna fizička i sportska aktivnost vrlo povoljno utiče i na opšti metabolizam, naročito masti i ugljenih hidrata, pri čemu se sprečava arterioskleroza, čuva respiratorna sposobnost i jača neurovegetativni sistem.Redovna fizička i sportska aktivnost vrlo povoljno utiče i na opšti metabolizam, naročito masti i ugljenih hidrata, pri čemu se sprečava arterioskleroza, čuva respiratorna sposobnost i jača neurovegetativni sistem.

Fizičkom aktivnošću smanjuje se i reguliše destruktivno, agresivno i autoagresivno ponašanje.

Pikado

 

Svemu ovome treba dodati i značajne mentalno-hemijske dobiti, kao što su čvrsta volja, istrajnost, harmoničnost u odnosima i plemenitost.

Kroz sport deca uče da rasuđuju i kritički misle dok pronalaze rešenja za probleme.

Jutarnja gimnastika

 

Redovne vežbe I fizička aktivnost podstiču adaptaciju organizma na spoljne i unutrašnje stresove, na razvoj funkcije lokomotornog sistema, na porast kapaciteta kardiorespiratornog sistema, na razvoj kapaciteta srčanog mišića i koronarnih arterija.

Redovna fizička aktivnost i igra nužni su za fizički, mentalni, psihološki i socijalni razvoj.

Lokacija kampa

„Pogledaj duboko u prirodu i onda ćeš sve bolje razumeti“

Albert Ajnštajn

Kontakt
  • 064-458-57-56 Vesna Pušic
  • vesnapusic@fruskarenje.rs
PRATITIE NAS NA:

Leto 2019
fruskarenje

Copyright ©2019 FRUŠKARENJE. All Rights Reserved